måndag 9 augusti 2010

nu är jag allt hemma!

"Äntligen!" tänker du. "Hon skriver igen."

Ja, nu skriver jag. Har varit hemma i Sverige i en vecka, ganska så exakt, och kände att nu hade jag lite tid här på kvällskvisten. Slappar i sängen och ska kolla på Galenskaparna. Jag tycker de är så roliga och just nu gillar jag ju allt som är svenskt. I princip. Saltlakrits var första saken jag stoppade i mun när jag kom till Sverige. Mamma hade ju med sig en till person i bilen till Göteborg för att hämta mig. Ni kan tro att när jag letar efter mamma och får se en annan bekant, att mina tårar sprutade. Där stod min älskade vän Lisa. Oj(!) så jag har saknat henne. Det blev för mycket! När jag tänker på det så stockar det sig i halsen, så det är tur att jag skriver.

Nu ska jag kolla på "Lyckad Nedfrysning av Herr Moro" med Galenskaparna. Ett tips är Direktör Direktör från den revyn, nästan favoritlåten av dem tror jag.

massa Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar