måndag 30 augusti 2010

sista dagen i svea

Detta är helt galet! Detta: Tisdagen den 31a augusti, är min sista hela dag i Sverige. Imorn drar jag tillbaka till mitt engelska liv. Fick veta igår att jag ännu inte har någonstans och bo, men då är det tur att vi ska tillbringa den första tiden i Shropshire och vara überkreativa.

Samtidigt så ska jag försöka läsa min distanskurs på halvfart de första 10 veckorna. Introduktion till filosofin heter den. Men detta ska nog bli kul!

Jag har haft underbara veckor hemma. Igår satt jag på kafé i Haga, Göteborg, med en kaffe och läste filosofi och stickade på en mössa. Ibland kollade jag upp och tittade ut för att reflektera det som jag läst och fick se en liten gråsparv. Jag kände: Detta är livet! Jag väntade på och få träffa min kära Lisa och hade bestämt träff lite senare med två gamla volontärväninnor, Emma och Astrid. Sen blev det tåg och cykel hem. Hemma väntade ett glatt gäng, vänner till familjen, och vi hade en härlig kväll.

Nu ska jag ta en buss till Mormor Anita och Morfar Sigge. Det ska bli mysigt att få träffa dem igen innan jag åker.


några kramar
på nån vänster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar