tisdag 16 februari 2010

hemma i svea rike!!!!

Sitter nu hemma hos pappa och myser med en kopp choklad. Vi kollar på hans julklapp, stackaren har ju aldrig sett Family Guy förut, så nu blir de ändring på det! Annars känns det sjukt konstigt. Jag är ju liksom hemma i Sverige. Kallt och massa snö. Men oj så annorlunda från "mitt andra liv", för det är ju så det känns, som att jag har två liv. Väldigt wierd! Kolla! Kan ju inte ens skriva på svenska.

Men "gött" är det i alla fall! Att kunna stämma träff och mysa med vänner, äta kycklingvingar på Harrys och sova i min mjuka säng på Toftavägen. Älska parkett! Igår åkte Lea skidor för första gången och jag var en kass lärare. Ja menar, hur ofta åker jag längdskidor då!? Inte så ofta. Så jag ramlade väl på näsan några gånger och hade snö överallt. På tal om snö! Helt sjukt på Vänern! 35cm is på sjön är inte dåligt. Man kan ju gå till Stenhammar på vänern!

Efter att ha lämnat Lea, min kontakt mellan båda länderna, på flygplatsen utanför Göteborg så känns det sjukt att inte prata engelska. Så nu ska ja fortsätta mysa och njuta av verkligheten som känns som en dröm.



Pussar
Ps. Hoppas på att
träffa alla som

jag vill träffa! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar