söndag 24 januari 2010

en rolig dag & ett faktum

Igår hade ja massor med roligt. Först var det att vi, Léa och jag, skulle möta vår vän Billy runt klockan 3 på(?) Piccadilly circus. Så ni fattar nog hur skönt det var, att inte direkt stressa på morgonen för att känna att man ska göra det mesta av London. Att utnyttja tiden till fullo. Vi strosade runt och myste först på en Pret a manger och sen på Paul, båda kedjor men den första mer fokuserad på "sandwiches" och den andra på finfin franska delikatesser Paul är som en restaurang, med menyer och servitörer, fast med vikten på croiassenter, creps och riktig varm choklad. Underbart! Dyrt, men underbart.

Léa var så fasligt trött, jag skyller på chokladen, så hon åkte hem relativt tidigt, men jag och Billy njöt av livet i staden. Livliga älskade London, vad jag älskar dig! Innan Léa gick så gjorde vi en avstickare till Neal's yard i Covent garden och de har en vägg där de brukar ha visdomsord. Igår var det andra visdomar på väggen än dom andra sjuttielva gångerna jag varit där. En av dom var typ att: fråga dig själv vad som gör dig glad, och gå och gör det! Jag tänkte min högsta önskan var att var i London, har varit min önskan sen jag var 12-13, och faktumet slog mig ytterligare en gång...



Jag lever min dröm!
JAG LEVER MIN DRÖM!

Så tack alla som hjälpt mig att uppfylla den drömmen! Jag står er för evigt i skuld.



Gå och uppfyll din önskan!

1 kommentar: