söndag 17 januari 2010

resfeber?

Sittandes, funderandes, skrivandes och chattandes är jag just nu i detta ögonblick. Ja, istället för att packa så kan man göra en massa saker. Städa, de som vanligtvis är lagom tråkigt blir "roligt", äta, borsta tänderna eller kanske läsa ur en bra bok. (Boktips: alla böcker skrivna av Alexander McCall Smith.)

Varför jag beter mig på detta viset vet jag inte. Jag brukar vara ganska lugn med packning fram tills kvällen innan, förutom när ja skulle hit till England, då höll ja på o planera i veckor. Men sen! Då blir de en aningen kaos i mitt huvud och det hamnar massor i vägen. Helt plötsligt så har jag en hel del att göra, och allt måste göras just precis då, när jag egentligen borde packa. Jag antar att man aldrig ser en mer effektiv Linnéa än under resfeber. Känner du igen dig?! Ja, vissa av oss är bara funtade så här! Rår inte över det, kan ju pröva att kontrollera det men varför planera i dagar när det tar så kort tid att packa. Kalla mig tidsoptimist om du vill, men mitt äss är att jag råkar vara proffs på att packa. Packa upp är dock värre, prylar och kläder kan ligga på golvet i dagar, öhm... veckor till och med.

Men nu har ja lekt för länge! Nu är det dags och packa. Ska ju till Wales och träffa alla volontärer för sjöen!

Som "epilog" (förord är ju fel så) kan jag säga att jag nu sen nyår hållit ett vad och denna veckan så avslutas det. Så länge kan jag bara sukta efter denna!






so long my friend!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar