onsdag 27 januari 2010

livet från den ljusa sidan

Asgo dag! På jobbet, en helt klar förbättring från gårdagen, som inte var den bästa av dagar, men som vi lyckades vända på med mys på puben. Att tillägga, Léa och jag såg en film, As Good As It Gets, på svenska Livet från den ljusa sidan. Jag tycker det är en sjukt fin film om kärlek och vänskap och dess förmåga att förändra våra liv. Två timmar lång, men värdig.

I alla fall. Detta året handlar om nya möjligheter, erfarenheter och utmaningar. Min prio ett utmaning har varit att lära mig busvissla! Och ja är där! Under konferensen så satte ja mina första riktiga bus-visslingar och gosh vad gött de kändes!

Nu har ja prövat på en ny sak igen. Jag fick av min hostlady, Carole, i födelsedagspresent, ett presentkort på 25 pund på en nagel salon. Jag har varit livrädd och tänkt att ja har ju inga naglar, jag har inget där och göra. Men när jag kom in så visste de två asiatiska kvinnorna redan vad mitt problem var så... Nu har jag gjort det! En ny erfarenhet och antagligen inget jag skulle själv lagt pengar på innan. Men nu sitter jag här och försöker vänja mig vid mina långa naglar. Hihi... Långa och fina! Jag känner mig lite annorlunda och det är väl det som gör oss flickor till shopaholics osv, för att vi känner ett rus av "lycka", eller kanske tillfredsställelse Så vem vet, kanske detta inte var enda gången jag unnade mig något...Antagligen inte.




kärlek från flicka
pröva allt
behåll det goda

2 kommentarer:

  1. Nej antagligen inte!
    Kommer ihåg när fröken var 12 och utbrast i damrummet på Cirkus mellan två akter av Chess:

    Jag två saker som jag ska lägga pengar på i framtiden Musikaler och ansiktsmasker!

    Nu kanske du har en sak till då! /mamma

    SvaraRadera
  2. Good girl!

    Ja, nu är du en erfarenhet rikare. Det var väl roligt, tänk att du har naglar nu. Hoppas de håller nu. Älskar dig.
    // Pappa

    SvaraRadera