måndag 4 januari 2010

härligt nytt år på dig!

Nyår va bara för bra för att va sann. Träffade äntligen den enda svenska volontären som alla andra kände utom jag. Emilia. Samma namn som min syster, och här är det bästa, Emilias lillasyster heter Linnéa. Precis som min storasyster Emilia har mig, Linnéa, som lillasyster. Ja menar, Va är oddsen!


emilia bor i birmingham


Jag va lite orolig för att åka buss från Victoria station i London men allt löste sig och buss, eller coach som det heter längre sträckor, är ett enkelt och billigt sätt att ta sig ställen i England. Allihopa hämtade mig i Birmingham, dvs Emilia, Astrid och Astrids kollega Florian (tysk snubbe). Stack hem till Emilia och började hastigt skala rotfrukter och göra tårta. Efter massor av arbete, en del make up och ombyten, så kom de lite till folk och när de tre engelska pojkarna kom så ville de inte ens äta laxen ju! Hm... ogillart! Festligt kul hade vi alla fall och tog taxi in till Birmingham, och bankautomaten käkade upp mitt kort precis innan vi skulle in på den valda klubben. Maskinen totalcrashade! Krångel och sen ett stort OUT OF ORDER. Kan man välja ett mer olämpligt tillfälle att crasha. Hm... fast jag undrar ju om det var mitt fel...mannen på Lloyds bank sa ju att man bara kunde ta ut i Lloyds automater...hm...

Klubben var jätterolig och de hade ett dansgolv med retromusik och vi dansa loss. Tjoohooo! Ding Dong! GOTT NYTT ÅR FÖR SJÖEN!

Tog taxi hem och pratade om världskrig och korea. Perfekt avslutning på en sjukt bra dag.

Vill inte skriva för mycket och speciellt om inget händer imorn, då kan ja ju fortsätta, så jag sparar resten av semstern. Den som väntar på något gott...haha...Men jag kan avslöja att vi drack en massa te.



emilia, nyfunnen vän

astrid, gammal goding



lots of love, linnéa

ps. idag gick ja till banken - ska få ett nytt kort

1 kommentar:

  1. En vecka kvar till konferensen! Woohoo!!
    Har du fått ett nytt kort nu stackare?? puss

    SvaraRadera