fredag 26 mars 2010

kämpa för det du älskar

Har idag jobbat från halv nio till halv 11 och skulle nu bara säga - att jag mår sjukt mycket bättre! Hade ett "snack" med Sam, bossen, igår, och vi redde ut saker. Tror visst att jag hållit inne saker, vilket är ovanligt eftersom jag alltid pratar. En annan sak som också är ovanligt är att jag tappat gnistan. Skälet, som vi fann, var att jag för ett tag sen, på ett oförskämt sätt, blivit tillsagd att inte sjunga. Jag hade tappat det som är väsentligt för mig. Musiken! Inte längre gick jag omkring och gnolade som vanligt. Istället kände jag mig vilsen, det var inte jag som gick omkring och var irriterad och tyckte jobbet var pest. För musiken är jag. Jag är musik! Min identitet. Utan den tynar den Linnéa Märta Kempe, som du älskar, bort.

Tack Sam, för att du påminde mig om hur viktig musiken är för mig. Och som han själv sa:

"Tillåt aldrig någon att ta ifrån dig det som du älskar. Försöker dom, kämpa emot!"


Tack Sam!

1 kommentar:

  1. Oh, va fint han sa de den där Sam! :)
    Saknar dig Néa, kul o kika lite på din blogg o se hur du har de!!
    Pusskram anna "körde-nästan-fast-i-snön-för-din-skull" nyman

    SvaraRadera