söndag 7 mars 2010

vacker natt

Jag har precis kommit hem. Klockan är snart halv 1, mitt i natten, och jag har varit på resande fot sen klockan sex idag. Jag har varit nere i södra England, i Dorset, och hälsat på Emma Stene, "den sköna skåningen", som jobbar i en Church of England i Winborne(?) Minster, väldigt nära Poole.

Precis nu när jag gick uppför gatan här i Brookmans Park som heter Moffats Lane, så hade de stängt av gatlyktorna av någon anledning. Kolsvart. Men underbart. Jag såg hela stjärnhimlen och alla satelliter och flygplan som cirkulerade ovanför. Jag lyckades hitta två stjärnbilder jag kände igen, sen kände jag att den Engelska himlen ser annorlunda ut! Men O(!) så vacker! Nästa gång du ser en klar himmel, trots att det är kallt ute, ta dig lite extra tid och njut av underverket. Jag lovar att du kommer känna dig lite salig efter det.



Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar