tisdag 29 december 2009

regniga landet nästa

Oj oj oj! Så väldans blöt man kan bli då. Har varit ute i regnet i flera timmar idag, men låt mig ta det från "top". Jag somna ganska sent igår efter eufori av att ha varit inne i London och kollat in grymma tangoduon på National Theatre. Folk plötsligt bara ställde sig upp och dansa, det var så att säga "magiskt". Haha... Men i alla fall. Eufori. Jag somna sent och vakna sent. Hade eventuellt planer igår på att dra in till London igen och se typ "Nötknäpparen" på Sedler's Wells (känd dansscen) men ångrade mig ganska snart. Idag skulle jag göra lite ärenden, så jag skrev en liten lapp:

  • Förnya boklån på bibblan nere i Potters Bar
  • Fråga hos en optiker om de kunde fixa näs-saken som ramlat av på mina pilotglas
  • Äta lunch, på Costa t ex (Liksom, lyxa lite)
  • Tvätta
  • Städa mitt rum
  • OBS! Skriva ut mina biljetter för att åka till Birmingham över nyår

Men nu var det så att det regnade utomhus, men jag satte envist på mig den regnponcho som jag fått låna av min mor. Trots att jag är emot den så var den sjukt nödvändig. När jag kom fram till jobbet nere i Potters Bar hade jag kämpat mig uppför den långa lerhala backen som utformar två fält. Sketans skrivare bara bråkade och bråkade men till slut kunde jag strutta vidare för lunch. När jag "förtärt" min underbara panini med mozzarella och tomat gick jag långa vägen till high street till bibblan. Efter att löst krångel med mitt kort kunde jag streta mig hemåt. Funderade på och ta taxi, men upptäckte att regnet är ju inte så farligt. Jag älskar regn! Denna gången var jag ju på väg hem och då gör det inget att man blir dyngsur. Tog ett härligt varmt bad och här sitter jag nu, osminkad och funderar på vad jag ska göra till "tea" (middag). Sen har jag också tvätten och rummet som kallar. Inatt kommer Nicki's familj, men fram tills dess har jag huset för mig själv.







blöta pussar från regniga landet

1 kommentar:

  1. antar att du börjar bli en riktigt engelsman( eller kvinna?) nu när du insett att du gillar regn? :P saknar dig här hemma iaf. massa kärlek <3

    SvaraRadera