tisdag 8 december 2009

Framtid vs. Nostalgia

Här ligger jag i min enorma säng, här kan man få plats med typ fyra linneor på bredden, och funderar på livet och planerar. Försöker allt vad jag är värd att planera min semester, ja du hörde mig. Semester! Min första semester runt jul, och nått säger mig att det inte är den sista. Jag kommer nu jobba resten av mitt liv! Kanske då och då jag får för mig att ta semester eller läsa något på universitetet, men allt leder slutligen till jobb. Hm... undrar om det kanske är lite väl tidigt och ha 40-års kris. Jag är ju bara 19, behöver inte riktigt freaka ut över mitt liv än! Eller? Men allt de senaste dagarna har ju varit bevis på att jag typ blir vuxen. Tar vuxet ansvar, har semester och freakar ut över mitt liv.

Nä, men seriöst står jag nu mitt i vägvalet och jag vet inte åt vilket håll jag vill gå. Jag visste att detta skulle komma, men hade inte räknat med att det skulle slå mig så snart. Just nu kan jag försöka prata med folk om det, diskutera och tänka på't. Men i slutändan så "måste jag fatta beslutet själv". Undertiden lyssnar jag på musik och visar någon bild från gamla kära Lidköping.

Kommer ju hem i februari!!

vackra lidköping, tyvärr är de rätt vackert här också

vägen jag gått hemåt så många gånger
ja... lidköping har sin charm, hjulafton är nog inte den

men roligt kan man ha!



3 kommentarer:

  1. hejsan hjärtegull! jag har börjat läsa din blogg, jag har alltså inte glömt dej än. du kanske kommer ihåg mej också, ida wernvik heter jag i alla fall o tittar in här lite då och då. eller ja, faktiskt varje dag:) det verkar som om du lever loppan! hoppas att vi ses när du kommer hem! kramar ida

    SvaraRadera
  2. Jag läser den också gumman och längtar efter dig min lilla flicka på drift.. Det ska bli mysigt att få hem dig och pussa på dig i februari! Mamma

    SvaraRadera
  3. Miss u babe! Läser din blogg o du skriver så gulligt! Jag ska snart svara på ditt brev, blev rörd när jag läste det. PÖSS älskling

    SvaraRadera