måndag 7 december 2009

Idag var det dags att växa upp

Jag vaknade och snoozade. Jag visste att jag snart var jag tvungen att gå upp, om 40 min skulle Joe komma för att plocka upp mig. Va lite trött men tänkte, att de är det värt när man fick läsa slutet på andra boken i Stieg Larssons triologi igår kväll. Jag kom över boken då emilia och jag skiljdes på Tottenham Hale station.


Joe plockade upp mig och jag fick till min förtjusning också med mig två sausagerolls, vet inte varför, men på senaste tiden har jag börjat älska dom. Mmm... I alla fall kunde jag inte ana att denna morgon skulle jag för första gången känna att jag inte ville vara på jobbet. Jag startade PC'n och öppnade mailen. Jag hade fått ytterligare ett inte så roligt email från kvinnan som hjälper oss med webbsidan och jag kände att jag inte ville ta itu med de på ett tag. En jobbig känsla växte inom mig och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Jag ville inte gå och prata med Sam om det, kändes som om han denna morgon inte skulle förstå mig. Jag hade rätt. Vi hade som vanligt måndagsmöte och jag nämnde att jag fått ett mail och att jag kände mig upprörd. Han sa bara som hastigast, var inte det! Tyvärr så gjorde han så och jag ville bara springa därifrån. Sjukt vuxet, tänkte jag om min reaktion, när jag senare gick och hämtade kaffe och för att andas lite. Jag satte mig ner vid PC'n och vi hjälptes åt att skriva e-mailet. Eller nej, det var ju inte sant. Sam skrev det faktisk. När vi åt lunch blev jag förvånad att Léa faktiskt sa att Sam varit oförskämd mot mig. Hade inte förväntat mig att någon uppfattat Sam's kommentar och jag trodde bara att jag inbillade mig. Att jag var barnslig. Sorgligt nog så har Sam inte varit på något bra humör idag och vi vet att det har med flytten att göra. Min boss ska flytta. Långt bort. Det kommer bli konstigt.

Kanske ska jag bjuda Sam på en pepparkaka...


Efter en liten tids tänkande och lite kaffe bestämde jag mig att uppträda vad jag hoppas var moget och vuxet. Sansat jobbade jag hårt med allt på min lisa på jobb att utföras. Musiken för nya assemblien fick vänta. För om jag skulle gjort det hade det betytt att Sam måste flytta på sig, och alla tre (ja, Joe och Léa) kom överens att idag var det bäst att hålla sig utom räckhåll. Istället jobbade jag mest med en alumni sak för gamla volontärer på Act 4. Det var riktigt kul! Jag fick tag på en tysk volontär som jobbade med Sam för två år sen och hon gjorde mig administratör för Act 4's facebook grupp. Så.... Dagen var inte helt misslyckad. Jag har faktiskt också skaffat mig bibliotekskort idag! Tjhoo....


Linnéa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar