måndag 14 december 2009

Long lost penpal



Är titeln på en sång av Hello Saferide. Skälet till varför jag nu sitter och lyssnar till sången är av två skäl. Två personer som jag inte träffat eller pratat med på så länge att jag borde skämmas.

Men plötsligt händer det.

Här kan det verka passande att ursäkta sig för alla fördröjningar som skett under kommunikationen under dessa lite drygt tre månader. Du måste förstå att det är sjukt svårt att hålla koll på alla relationer, man kan ju nästan trassla in sig i dom. Men Svea rikes barn, jag har inte glömt er! Inte en enda! <3


Ikea och Lucia på en och samma dag! Det måste ju vara toppen. Och det var det också. Toppen! Jonte här ovan är en svensk scout som gått och blivit internationell och jobbar på en stor gård för scouter. Ja, någonstans måste de ju hålla till. Efter att konstaterat att han brukar gå till en station kallad Chingford för att komma in mot centrala London, insåg jag att det finns en buss från Potters Bar mot Chingford som Léa tar på söndagar. Sjukt! Vi bor ju inte alls långt ifrån varann, sa ja. Skäms på oss!

Lucia var sjukt fint och fick mig i stämning för julen som skall komma. Tacka Lucia för ljuset, må hon alltid lysa i mörkret.

I mörka natten i midvintertid
men se då nalkas Lucia
hon kommer den goda med ljuset hit
hon kommer med hälsning om julefrid
hon kommer med ljus i sin krona







Peace out

1 kommentar:

  1. åh vad härligt å mysigt det låter. Jag kom aldrig ivä på nåt lucia firande, men kollade ist på luciafirande på svtplay(svt.se å klicka på svtplay å sen lucia) Kunde tyvärr inte posta länkar på dina kommentarer här?

    SvaraRadera