fredag 11 december 2009

Kärlek

Sikken dag! Imorse var det otroligt mycket folk på jobbet. Det vankades julspel av dagis och föräldrar vallfärdade timmar innan det skulle börja. Vi gjorde som vanligt, hade gått igenom manuset, där jag hade typ en replik, och resten var till att improvisera. Inte så svårt, när det enda du ska göra är att försöka få några änglar att ställa sig upp och vinka lite när berättaren, Sam, sa åt dom att vinka. Men vi släpade ändå upp hela det "stora kittet", med riktiga högtalare och en massa skojiga sladdar. Thihi....

Avklarat uppdrag ledde till choklad som man inte fick äta förrens efter lunch. Underbara Sam hade nu gett oss ledigt resten av dagen, så lunch blev det hemma hos Léa. Vi fick ett samtal av Sam och vi tog oss till 24 Thornton Road för att flytta kartonger och dricka te. Familjen Frankels flyttar i helgen. Familjen består av pappa Sam, mamma Moira, storebror Rauri och lilla nästan två-åriga Rosie. Rosie är från och med idag min favorit Frankel. Hon gillar mig! Barn bukar inte vara förtjusta i mig, men sedan jag började här har jag fått en annan åsikt. Jag gjorde soundtrack till Rosie när hon sprang fram och tillbaka och när hon hoppade i sängen. Som tack skrattade hon lyckligt. När det var dags för att sova så ringde Moiras telefon och helt plötsligt satt jag med ungen i famnen. Hon lade sig till rätta i min famn och började snarka. Helt sjukt att de växer upp och blir som du och jag om några år. Hon är allt ett litet mirakel.


här är några andra mirakel



älskar London!



svenska lantchips smakar himmelskt
ja vill ha de blåa!




julmarknad i svenska kyrkan
svensk mat!!



vad är inte ett mirakel om inte mitt rum...
....städat!




Kärlek från Brookmans Park mitt i natten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar