tisdag 22 december 2009

Julkänsla till tusen



Jag sitter nu med hetta i kinderna för första gången på två dagar. I förrgår gick värmen i huset och det har varit så iskallt inomhus att min luft blivit till rök när den kommit ut ur munnen. Lite sjukt, men detta är vad jag kallar hardcore jul och en spännande sådan. Jag tycker det är hysteriskt underhållande att när värmen går i huset kan man känna vinden vina genom huset. Att när det snöar så blir hela England i extas, det blir kaos. Alla förlorar vettet och jag funderar på vart kommunen är med sina plogar och bilar med sand. Så gör vi ju i kära kalla Svea rike, varför har en av världens mest inflytelserika land så dåligt skydd mot en decimeter snö. Kom igen! Vi snackar landet som klarade blitzen och det andra kriget. Foket som tog skydd i tunnelbanan när bomberna rasade.

Kollade på nyheterna där de visade ett reportage med en gammal kvinna som köpt speciella skor för att gå i snön ifrån en katalog och flertal människor som hade sovit i säng-avdelningen i ett John Lewis varuhus. Galet är ordet och folk lämnade sina bilar inatt på vägen och orsakade ännu mer problem för andra bilar. Vad som i vanliga fall är från Potters Bar till Brookmans Park (intilliggande byar) tog igår en timma. Vad som i vanliga fall tar 20 min för Caroloe's barnbarn tog 4,5 timma, de beslutade för att ge upp och sova i ett hus utan värme igår natt., d v s vårt hus. Jag har sjukt täppt näsa och kan under nätterna knappt andas, men inget stoppar mig så mycket som den utsikten jag såg idag. Helt slående! Denna utsikt bringar mig jullycka och julstämning. Jag skulle precis njuta av utsikten när jag helt plötsligt, slagen av julkänsla, sa "merry Christmas" till en snubbe och jag kan bara säga att jag älskar engelska folket. De är såå sjukt trevliga! Nu tänker jag fortsätta hoppas på en awsome jul, även om jag kanske inte får en vit nere i Cornwall.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar